Silnik to urządzenie, dzięki któremu pojazd może się poruszać. To takie serce samochodu, o które należy dbać, aby prawidłowo pracował i jego żywotność była jak najdłuższa. Dlatego każdy posiadacz pojazdu powinien na bieżąco kontrolować stan podzespołów elementów silnika i je konserwować. Zalecana jest również ekonomiczna jazda pojazdem.
Remont i napawa silników – kiedy?
Wiele czynników decyduje o tym jaki jest właściwy moment na przegląd i naprawe silnika. Oczywiście okresowe przeglądy powinny być wykonywane dużo częściej niż te kompleksowe. O tym kiedy powinien się odbyć generalny przegląd decydują głównie dwa czynniki.
Pierwszym z nich jest przebieg samochodu. Tak mniej więcej po przejechaniu 350 – 400 tys. km samochód powinien trafić na generalny przegląd połączony z regeneracją elementów silnika i montażem nowych części w miejsce tych zużytych.
Kolejnym czynnikiem, który wyszczególnili pracownicy NowyMotor jest stan silnika. Trzeba pamiętać, że zły stan skutkuje tym, że przegląd powinien odbyć się wcześniej niż wynikałoby to z przebiegu kilometrów. Na szybsze niż normalnie zużywanie się silnika i jego podzespołów mają wpływ:
*brak regularnego wymieniania filtrów i systematycznego kontrolowania pracy układu chłodniczego
*używanie oleju złej jakości i nieznanego pochodzenia
*utrzymywanie oleju na zaniżonym poziomie podczas użytkowania pojazdu
* nadmierne eksploatowanie pojazdu, na przykład użytkowanie go do jazdy sportowej, mimo że nie jest do tego przeznaczony
Wyżej wymienione rzeczy sprawiają, że silnik i jego podzespoły ulegają szybszemu zużyciu niż normalnie i przegląd oraz naprawa powinny odbyć się wcześniej niżby to wynikało z przebiegu kilometrów.
Jak powinna wyglądać kompleksowa napawa silników?
Na kompleksową naprawę silników składa się szereg czynności. Niektóre elementy są demontowane i odnawiane, inne wymieniane na nowe. Oczywiście nie wszystkie muszą zostać wykonane od razu. Zakres naprawy silnika zawsze uzależniony jest od oceny jego stanu technicznego w trakcie przeglądu.
Natomiast w trakcie kompleksowej naprawy silników demontuje się jednostkę napędową wraz z osprzętem. Dokonuje się regeneracji wału korbowego, bloku i głowicy silnika. Montuje się w szczególności nowe tłoki, zawory, uszczelki, pompy oleju czy cieczy chłodzącej, filtry powietrza i oleju oraz wymienia się napęd rozrządu.
Cena
Nie da się wskazać jednej z góry określonej ceny za naprawę silnika. Wszystko zależy od tego, co będzie musiało zostać wykonane. Czy będzie to wymiana jakiś pojedynczych elementów, czy całego podzespołu.