Kiedy silnik nadaje się do remontu?

Silnik to urządzenie, dzięki któremu pojazd może się poruszać. To takie serce samochodu, o które należy dbać, aby prawidłowo pracował i jego żywotność była jak najdłuższa. Dlatego każdy posiadacz pojazdu powinien na bieżąco kontrolować stan podzespołów elementów silnika i je konserwować. Zalecana jest również ekonomiczna jazda pojazdem.

Remont i napawa silników – kiedy?

Wiele czynników decyduje o tym jaki jest właściwy moment na przegląd i naprawe silnika. Oczywiście okresowe przeglądy powinny być wykonywane dużo częściej niż te kompleksowe. O tym kiedy powinien się odbyć generalny przegląd decydują głównie dwa czynniki.

Pierwszym z nich jest przebieg samochodu. Tak mniej więcej po przejechaniu 350 – 400 tys. km samochód powinien trafić na generalny przegląd połączony z regeneracją elementów silnika i montażem nowych części w miejsce tych zużytych.

Kolejnym czynnikiem, który wyszczególnili pracownicy NowyMotor jest stan silnika. Trzeba pamiętać, że zły stan skutkuje tym, że przegląd powinien odbyć się wcześniej niż wynikałoby to z przebiegu kilometrów. Na szybsze niż normalnie zużywanie się silnika i jego podzespołów mają wpływ:

*brak regularnego wymieniania filtrów i systematycznego kontrolowania pracy układu chłodniczego
*używanie oleju złej jakości i nieznanego pochodzenia
*utrzymywanie oleju na zaniżonym poziomie podczas użytkowania pojazdu
* nadmierne eksploatowanie pojazdu, na przykład użytkowanie go do jazdy sportowej, mimo że nie jest do tego przeznaczony

Wyżej wymienione rzeczy sprawiają, że silnik i jego podzespoły ulegają szybszemu zużyciu niż normalnie i przegląd oraz naprawa powinny odbyć się wcześniej niżby to wynikało z przebiegu kilometrów.

Jak powinna wyglądać kompleksowa napawa silników?

Na kompleksową naprawę silników składa się szereg czynności. Niektóre elementy są demontowane i odnawiane, inne wymieniane na nowe. Oczywiście nie wszystkie muszą zostać wykonane od razu. Zakres naprawy silnika zawsze uzależniony jest od oceny jego stanu technicznego w trakcie przeglądu.

Natomiast w trakcie kompleksowej naprawy silników demontuje się jednostkę napędową wraz z osprzętem. Dokonuje się regeneracji wału korbowego, bloku i głowicy silnika. Montuje się w szczególności nowe tłoki, zawory, uszczelki, pompy oleju czy cieczy chłodzącej, filtry powietrza i oleju oraz wymienia się napęd rozrządu.

Cena

Nie da się wskazać jednej z góry określonej ceny za naprawę silnika. Wszystko zależy od tego, co będzie musiało zostać wykonane. Czy będzie to wymiana jakiś pojedynczych elementów, czy całego podzespołu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *