Rowery elektryczne wspomagane silnikiem – poznaj hybrydę.

trentoegoedbruinds14011659

Jednym z najczęściej pojawiających się pytań na temat rowerów elektrycznych jest takie: jaka jest różnica między silnikami?, A to dlatego, że istnieje kilka różnych typów. Mam nadzieję, że ten tekst pomoże nieco wyjaśnić ten temat, dzięki czemu każdy zainteresowany takimi rowerami będzie mógł z większą łatwością skupić się na znalezieniu właściwego e-roweru dostosowanego do zamierzonego zastosowania. Warto także wspomnieć na początek, że tutaj można znaleźć bardzo fajny wybór: http://bikesquad.pl/rowery-elektryczne-z-silnikiem-wspomaganie-elektryczne/.

Rowery elektryczne wspomagane silnikiem

Silniki były pierwszym rodzajem systemów napędowych dla e-rowerów, które to niezmiennie są  bardzo popularne. Elektryczność w nich przewodzona jest przez przewody miedziane, co ma na  celu wytworzyć elektromagnesy, które odpychają tradycyjne magnesy i wytwarzają siłę, która obraca piastę do przodu (a czasami do tyłu). We wczesnych latach tego typu silniki były używane, ponieważ są niedrogie i wymagają mniej zaawansowanych systemów sterowania, ale użytkowanie e-rowerów też się zmienia, dlatego dzisiaj te starsze rozwiązania zaczynają wymagać wymiany. W dzisiejszych czasach, prawie każdy silnik do rowerów elektrycznych wykorzystuje prąd stały.

Piasty silnikowe do e- rowerów są zwykle umieszczone na środku koła, a gdy rower jest wyłączony, działają one jak tradycyjne piasty (łączące oponę, obręcz i szprychy w osi), które są elastyczne i lekkie, absorbują wstrząsy podczas jazdy na rowerze. Regularne utrzymanie rowerów jest nadal wymagane także, jeśli mowa o rowerze elektrycznym i jednym minusem w konstrukcjach silników piasty jest to, że dodają one dodatkową wagę do kół i wymagają dodatkowych przewodów do dostarczania energii elektrycznej.

W ten sposób silniki piasty zastępują miejsce zwykłych, łączących koło z osią rowerową. Gdy otrzymują energię elektryczną i zaczyna się wirowanie, rower jest napędzany naprzód. W niektórych przypadkach preferowany jest silnik zamontowany na piaście, ponieważ umożliwia to łączenie wnętrza piasty z przekładnią zębatą. Niektóre z najnowszych rowerów elektrycznych, takich jak smart ebike, łączą wewnętrznie sterowaną piastę (pedały rowerowe) z silnikiem piasty i umieszczone są w tylnym kole.

Porozmawiajmy o zaletach, wadach i jakości jeżdżenia.

Silniki z piastą mają tendencję do szczytowych osiągów w porównaniu z innymi, co oznacza, że ​​działają one najlepiej przy średnich i dużych prędkościach. To sprawia, że ​​są ciche i satysfakcjonujące, bez względu na to, na jakich przerzutkach pedałujesz, ale mniej wydajne przy wielu prędkościach, zwłaszcza tych wolniejszych.

Dużą wadą silników tego rodzaju jest to, że koncentrują ciężar na końcu roweru (z przodu i z tyłu), co zmniejsza równowagę. Może to odegrać rolę podczas skakania na rowerze. Krótko mówiąc, zawieszenie może działać lepiej, jeśli elementy zawieszenia są lżejsze, ponieważ nie muszą zmierzyć się z tak dużą bezwładnością.

Jednak, aby móc jeszcze bardziej szczegółowo dobrać elektryczny rower z silnikiem – warto zapoznać się z tym tematem jeszcze głębiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *