Co trzeba wiedzieć żeby podpisać umowę z firmą kurierską?

Podpisywanie umów wiążących dwóch przedsiębiorców, lub przedsiębiorcę z osobą fizyczną, zazwyczaj wymaga jedynie wiedzy elementarnej. Taka wiedza zawiera się w poznaniu swoich potrzeb oraz potrzeb przedsiębiorcy, z którym tę umowę podpisujemy.

Firmy kurierskie chętnie podpisują umowy na dostarczanie swoich usług z każdym, kto tylko tego zechce. Może to być tzw. umowa B2B (ang. business-to-business) – czyli umowa pomiędzy przedsiębiorcami, lub umowa, którą firma kurierska podpisuje z osobą fizyczną, na dostarczanie usług kurierskich w każdym czasie. Po co podpisywać takie umowy? Jeśli chodzi o firmę kurierską, robi to ona po to, aby mieć więcej stałych klientów. Mają oni wtedy tę pewność, że klient nie zechce skorzystać z usług innego spedytora, ponieważ te same usługi ma u przewoźnika, z którym umowę podpisał. I to zazwyczaj znacznie taniej. Druga strona w tej umowie ma tę korzyść, że ceny usług są mniejsze, może korzystać z promocji oraz – co najważniejsze – kurier może przyjeżdżać do klienta, bez jego uprzedniego powiadomienia. Np. jeśli ktoś ma sklep wysyłkowy, zapewne wysyła dość dużo paczek – i to jednego dnia. Po co za każdym razem zamawiać kuriera do firmy, skoro można spisać w umowie częstotliwość jego wizyt u nas? Jest to i wygodne i oszczędzające czas pracy oraz pieniądze.

Umowa ze spedytorem zagranicznym

busy z Anglii do PolskiPrzypuśćmy, że dany przedsiębiorca, zajmujący się sprzedażą internetową, dość często musi korzystać z wysyłek zagranicznych. Dla klienta (osoby prywatnej) nie ma problemu, jeśli chce on wysłać komuś (np. w Anglii) przesyłkę. Aby zdobyć informację na ten temat, wystarczy że wpisze w przeglądarkę internetową: kurier polska anglia i wybierze pośród licznych stron, opisujących całą tę procedurę. Jednak handlując w internecie możemy się spodziewać wielu wysyłek. Wtedy dobrze jest, jeśli podpiszemy umowę z przewoźnikiem, który będzie odbierał od nas paczki w odpowiednich porach. I tutaj możemy ustalić dni i godziny wizyt kuriera w firmie. Podstawową wiedzą przy podpisywaniu umowy z firmą kurierską jest wiedza o tym, ilu mamy ewentualnych klientów, jaką mamy sprzedaż oraz co i kiedy będziemy chcieli wysyłać. I nie dotyczy to tylko samych sklepów. Istnieją wielkie firmy, sporadycznie korzystające z usług kurierskich, a jednak podpisujące z nimi umowy na usługi.

Zobacz również paczki polska Irlandia

Duże firmy często korzystają z usług przewoźnika

Takie sytuacje mogą się wydarzać ze znaczną częstotliwością. Firmy nie muszą niczego sprzedawać żeby podpisać umowę ze spedytorem. Często kurier przyjeżdża do danej firmy, nie po paczki dla klientów którzy zakupili sobie jakiś towar, ale po prostu po ważne dokumenty. Jeśli dane dokumenty nie są na tyle ważne, aby sam właściciel chciał je zawieźć, to może po nie przyjechać kurier. Wielu spedytorów zajmuje się małymi przesyłkami i to nie tylko wysyłanymi na drugi koniec świata, a często jedynie na tzw. „drugą ulicę” – czyli do firmy współpracującej z nadawcą. Po co zatrudniać własnego kuriera, jak można go wynająć?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *