Kiedy wszystko działa dobrze, nie powinieneś zauważać przejścia między biegami w automatyce, zwłaszcza jeśli skrzynia biegów jest przekładnią CVT. Gdy skrzynia biegów szarpie się między biegami lub skrzynia biegów mocno się zmienia, należy to traktować jako ostrzeżenie, że skrzynia biegów wymaga naprawy. Gdy skrzynia biegów mocno się przesuwa lub ślizga, nadszedł czas na przegląd. Inspekcja przeprowadzona przez eksperta powie Ci, czy prosta naprawa może rozwiązać problem, czy też konieczne są poważne naprawy.
Istnieje wiele symptomów wskazujących na to, że skrzynie biegów Nissan nie działają tak, jak powinny. Najczęstsze objawy problemów wymieniamy poniżej.
Poślizg
Poślizg występuje, gdy przekładnia ślizga się z jednego biegu na drugi, zamiast płynnie ślizgać się tak, jak powinna. Poślizg przekładni może wystąpić na jeden lub kilka sposobów, w tym:
-Przerwa w przyspieszaniu
-Opóźnienie lub niemożność przejścia na wsteczny
-Niezwykle wysokie obroty na minutę
-Lampka silnika świeci
– Zapachy spalenizny
– Trudności w zmianie biegów
– Zmiana biegów w towarzystwie dziwnych dźwięków
Są różne przyczyny – jeden z najczęstszych to płyn przekładniowy – niski poziom płynu może spowodować przegrzanie i niedobór ciśnienia hydraulicznego potrzebnego do włączenia biegów. Poziomy płynów powinny być często sprawdzane przez Ciebie lub technika. Ponieważ przekładnia jest układem szczelnym, utrata płynu jest zwykle związana z nieszczelnością. Przypalony płyn można porównać do zapachu przypalonego tosta i również wygląda na przypalony. Spalony płyn jest spowodowany przegrzaną skrzynią biegów lub brakiem konserwacji, co jest złym znakiem. Po spaleniu płynu może być już za późno – przekładnia może być już uszkodzona.
Wadliwe sprzęgło – Zarówno ręczne, jak i automatyczne skrzynie biegów wykorzystują szereg sprzęgieł, które pomagają w zmianie biegów. Automatyczne skrzynie biegów są wyposażone w sprzęgła w przekładni hydrokinetycznej, które blokują się przy dużych prędkościach, aby zapobiec poślizgowi, a także w innych obszarach skrzyni biegów, które mogą się zużywać lub spalić z powodu braku płynu przekładniowego.
Zużyte koła zębate lub pasy skrzyni biegów – przy użyciu i czasie może się zdarzyć, że koła zębate się zużyją. Gdy przerzutki nie pasują do siebie, mogą powodować nierówną zmianę biegów. Podobnie pasy skrzyni biegów, które są połączone z biegami w automatycznych skrzyniach biegów, mogą z czasem ulec zużyciu lub uszkodzeniu i wymagają wymiany.
Trudności ze zmiennikiem momentu obrotowego – konwerter momentu obrotowego odbiera moc z silnika i przekształca ją w moment obrotowy, który przekładnia wykorzystuje do przekazania na koła. Z biegiem czasu konwertery mogą się zużywać, uniemożliwiając przepływ płynu, co powoduje między innymi poślizg.
Uszkodzony elektrozawór — elektrozawór to elektrohydrauliczny zawór, który kontroluje przepływ płynu w przekładni. Uszkodzenie lub awaria tego elementu może spowodować uwolnienie zbyt dużej lub zbyt małej ilości płynu do układu.