Jak zwyciężam w konkursach – mój sekret

Możesz myśleć, że mam szczęście. Udało mi się zdobyć bilety na festiwale, lokalne przedstawienia i sześciodaniowe kolacje. I nawet wygrałem w swoim życiu nie jeden, ale dwa rowery.

Moim największym atutem w wygrywaniu konkursów nie jest jednak szczęście – jest nim moje doświadczenie.  Jako strateg cyfrowy pracowałem z klientami, którzy polegali na konkursach, aby zwiększyć liczbę polubień, komentarzy i followersów na swoich kontach w mediach społecznościowych. To dało mi mapę drogową, jak działają konkursy.

Prowadzenie ekonkursów to jeden z wielu sposobów, w jaki firmy zwiększają zaangażowanie w swoje marki. Podarowanie książki może przełożyć się na kilka tysięcy zapisów na listę mailową lub więcej zwolenników używających hashtagu związanego z danym wydarzeniem. Bilety na koncert, które łatwo zdobyć i wysłać do fana, mogą przynieść firmie ciężko zarobioną walutę społeczną.

Wyniki ekonkursów nie muszą być przypadkowe – a jeśli zrozumiesz, jak działają, możesz zwiększyć swoje szanse na wygraną.

Oto sześć zasad, którymi się kieruję:

  1. Myśl jak organizator konkursu
    Powiedzmy, że masz markę do wypromowania i duży stos czegoś – jak bilety na koncert lub towar zespołu – do rozdania. Twoim celem jest wykorzystanie konkursu, aby dotrzeć z marką do jak największej liczby osób i wygenerować maksymalną liczbę uczestników.

    Dla marek, które dopiero budują swoją obecność w mediach społecznościowych, nie jest to łatwe. Liczba osób, które dowiedzą się o konkursie może być niewielka, a liczba uczestników jeszcze mniejsza.

    To spory problem dla social media managera. Ale to szansa dla fanów, bo oznacza, że masz całkiem spore szanse na zdobycie nagrody – jeśli dobrze rozegrasz swoje karty.

  2. Wykorzystaj media społecznościowe, listy e-mailowe i hashtagi
    Pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie firm, miejsc lub organizacji turystycznych, które można śledzić. Najlepiej, jeśli będą to miejsca w Twojej okolicy, bo kto chce wygrać nagrodę, której nie można zrealizować?

    W przypadku poczty elektronicznej, wystarczy zapisać się do firm, których produkty lubisz, a okazje konkursowe zaczną napływać do Twojej skrzynki.
    Jeśli jesteś na Facebooku, miej listę lokalnych kont, na które regularnie zaglądasz, zwłaszcza jeśli widzisz zapis o tym, że regularnie zamieszczają konkursy.
    Na Twitterze, możesz być w stanie znaleźć listy firm lub wpływowych kont, które możesz śledzić w kolumnach za pomocą aplikacji takich jak Tweetdeck lub Hootsuite. Twitter ma również poręczną funkcję geotagging, który pozwala zobaczyć tweety w promieniu zestawu swojej lokalizacji. Korzystanie z Tweetdeck lub zaawansowane wyszukiwanie Twitter, można uruchomić wyszukiwanie promień, aby znaleźć te lokalne tweety.

3) Rozważ utworzenie osobnych, specyficznych dla konkursu kont
W tym momencie pewnie zastanawiasz się, czy to oznacza, że będziesz dostawał dużo spamu lub, co gorsza, wymuszał spam konkursowy na swoich kontaktach w mediach społecznościowych. Jeśli ta perspektywa przyprawia Cię o mdłości, jest kilka opcji.

Jedną z nich jest stworzenie osobnych kont, które wykorzystasz tylko do konkursów. Możesz sprawdzać je tylko raz lub dwa razy dziennie – wystarczająco często, aby zobaczyć nowe ogłoszenia, ale nie tak często, aby doprowadzić Cię do szału.

Możesz również skorzystać z technologii filtrowania, takich jak zakładka Promocje Google lub filtry Tweetdeck, aby odfiltrować treści związane z konkursami z głównego konta.

W przypadku promocji e-mailowych możesz również dodać +promocje do swojego adresu e-mail (przykład+promotions@gmail.com), gdy wpisujesz go do formularza zapisu; następnie możesz uruchomić filtr na wszystkie przychodzące e-maile z dołączonym słowem kluczowym.

W niektórych przypadkach możesz również zdecydować się na użycie swoich “prawdziwych” kont. Może to być denerwujące dla Ciebie i Twoich znajomych, ale w niektórych przypadkach może być tego warte, ponieważ (jak zobaczymy) organizatorzy konkursów chętniej wybierają zwycięzców z aktywną obecnością w mediach społecznościowych i większą liczbą zwolenników online.

4) Bądź osobą, która zostanie wybrana
Podczas gdy niektórzy organizatorzy konkursów wybierają losowo zwycięzcę, zbyt często zwycięzca jest wstępnie wybrany i mocno zweryfikowany.

Zarządzający konkursami chcą, aby zwycięzca promował markę, był podekscytowany i po wygranej rozpowszechniał informację wśród swoich zwolenników. Szczególnie w przypadku konkursów w mediach społecznościowych, istnieje duża korzyść z wyboru zwycięzcy, który ma przyzwoite osobiste śledzenie. Często zasady faworyzują tych, którzy najlepiej reprezentują markę, spełniając jakieś arbitralne kryteria “najlepszego” komentarza lub wpisu.

Jest to jeden z powodów, dla których korzystanie z prawdziwych kont może dać Ci większe szanse na wygraną niż korzystanie z konta pomocniczego. I na koniec dnia, faktycznie brzmiące podekscytowany o konkursie prawdopodobnie pomoże Ci wybrać, lub przynajmniej uczynić cię znacznie bardziej atrakcyjną perspektywą dla konkursu w dół linii.

5) Postaw na otwarcia, pierwsze festiwale, lub początkujące zespoły
Muzyka to dziedzina, w której bystry uczestnik konkursu może naprawdę zabłysnąć. Śledzenie lokalnych lokali, artystów przyjeżdżających do miasta lub pierwszych festiwali przynosi najłatwiejsze nagrody. Promotorzy są chętni do zapełnienia koncertów, a zorganizowanie konkursu jest prostym sposobem na wywołanie szumu wokół zespołu lub miejsca. Dodatkowo, zwycięzca konkursu może zachęcić kilku znajomych do wzięcia udziału w imprezie lub wydać pieniądze na alkohol lub artykuły promocyjne, co jest korzystne dla wszystkich zainteresowanych.

Zespoły i autorzy mogą również liczyć na to, że najłatwiej będzie im rozdawać różne rodzaje upominków, od tych do pobrania w formie cyfrowej, po podpisane egzemplarze książek czy muzyki. Upewnij się tylko, że jest to coś, co faktycznie chciałbyś posiadać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *