Jak zwyciężam w konkursach – mój sekret

Możesz myśleć, że mam szczęście. Udało mi się zdobyć bilety na festiwale, lokalne przedstawienia i sześciodaniowe kolacje. I nawet wygrałem w swoim życiu nie jeden, ale dwa rowery.

Moim największym atutem w wygrywaniu konkursów nie jest jednak szczęście – jest nim moje doświadczenie.  Jako strateg cyfrowy pracowałem z klientami, którzy polegali na konkursach, aby zwiększyć liczbę polubień, komentarzy i followersów na swoich kontach w mediach społecznościowych. To dało mi mapę drogową, jak działają konkursy.

Prowadzenie ekonkursów to jeden z wielu sposobów, w jaki firmy zwiększają zaangażowanie w swoje marki. Podarowanie książki może przełożyć się na kilka tysięcy zapisów na listę mailową lub więcej zwolenników używających hashtagu związanego z danym wydarzeniem. Bilety na koncert, które łatwo zdobyć i wysłać do fana, mogą przynieść firmie ciężko zarobioną walutę społeczną.

Wyniki ekonkursów nie muszą być przypadkowe – a jeśli zrozumiesz, jak działają, możesz zwiększyć swoje szanse na wygraną.

Oto sześć zasad, którymi się kieruję:

  1. Myśl jak organizator konkursu
    Powiedzmy, że masz markę do wypromowania i duży stos czegoś – jak bilety na koncert lub towar zespołu – do rozdania. Twoim celem jest wykorzystanie konkursu, aby dotrzeć z marką do jak największej liczby osób i wygenerować maksymalną liczbę uczestników.

    Dla marek, które dopiero budują swoją obecność w mediach społecznościowych, nie jest to łatwe. Liczba osób, które dowiedzą się o konkursie może być niewielka, a liczba uczestników jeszcze mniejsza.

    To spory problem dla social media managera. Ale to szansa dla fanów, bo oznacza, że masz całkiem spore szanse na zdobycie nagrody – jeśli dobrze rozegrasz swoje karty.

  2. Wykorzystaj media społecznościowe, listy e-mailowe i hashtagi
    Pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie firm, miejsc lub organizacji turystycznych, które można śledzić. Najlepiej, jeśli będą to miejsca w Twojej okolicy, bo kto chce wygrać nagrodę, której nie można zrealizować?

    W przypadku poczty elektronicznej, wystarczy zapisać się do firm, których produkty lubisz, a okazje konkursowe zaczną napływać do Twojej skrzynki.
    Jeśli jesteś na Facebooku, miej listę lokalnych kont, na które regularnie zaglądasz, zwłaszcza jeśli widzisz zapis o tym, że regularnie zamieszczają konkursy.
    Na Twitterze, możesz być w stanie znaleźć listy firm lub wpływowych kont, które możesz śledzić w kolumnach za pomocą aplikacji takich jak Tweetdeck lub Hootsuite. Twitter ma również poręczną funkcję geotagging, który pozwala zobaczyć tweety w promieniu zestawu swojej lokalizacji. Korzystanie z Tweetdeck lub zaawansowane wyszukiwanie Twitter, można uruchomić wyszukiwanie promień, aby znaleźć te lokalne tweety.

3) Rozważ utworzenie osobnych, specyficznych dla konkursu kont
W tym momencie pewnie zastanawiasz się, czy to oznacza, że będziesz dostawał dużo spamu lub, co gorsza, wymuszał spam konkursowy na swoich kontaktach w mediach społecznościowych. Jeśli ta perspektywa przyprawia Cię o mdłości, jest kilka opcji.

Jedną z nich jest stworzenie osobnych kont, które wykorzystasz tylko do konkursów. Możesz sprawdzać je tylko raz lub dwa razy dziennie – wystarczająco często, aby zobaczyć nowe ogłoszenia, ale nie tak często, aby doprowadzić Cię do szału.

Możesz również skorzystać z technologii filtrowania, takich jak zakładka Promocje Google lub filtry Tweetdeck, aby odfiltrować treści związane z konkursami z głównego konta.

W przypadku promocji e-mailowych możesz również dodać +promocje do swojego adresu e-mail (przykład+promotions@gmail.com), gdy wpisujesz go do formularza zapisu; następnie możesz uruchomić filtr na wszystkie przychodzące e-maile z dołączonym słowem kluczowym.

W niektórych przypadkach możesz również zdecydować się na użycie swoich “prawdziwych” kont. Może to być denerwujące dla Ciebie i Twoich znajomych, ale w niektórych przypadkach może być tego warte, ponieważ (jak zobaczymy) organizatorzy konkursów chętniej wybierają zwycięzców z aktywną obecnością w mediach społecznościowych i większą liczbą zwolenników online.

4) Bądź osobą, która zostanie wybrana
Podczas gdy niektórzy organizatorzy konkursów wybierają losowo zwycięzcę, zbyt często zwycięzca jest wstępnie wybrany i mocno zweryfikowany.

Zarządzający konkursami chcą, aby zwycięzca promował markę, był podekscytowany i po wygranej rozpowszechniał informację wśród swoich zwolenników. Szczególnie w przypadku konkursów w mediach społecznościowych, istnieje duża korzyść z wyboru zwycięzcy, który ma przyzwoite osobiste śledzenie. Często zasady faworyzują tych, którzy najlepiej reprezentują markę, spełniając jakieś arbitralne kryteria “najlepszego” komentarza lub wpisu.

Jest to jeden z powodów, dla których korzystanie z prawdziwych kont może dać Ci większe szanse na wygraną niż korzystanie z konta pomocniczego. I na koniec dnia, faktycznie brzmiące podekscytowany o konkursie prawdopodobnie pomoże Ci wybrać, lub przynajmniej uczynić cię znacznie bardziej atrakcyjną perspektywą dla konkursu w dół linii.

5) Postaw na otwarcia, pierwsze festiwale, lub początkujące zespoły
Muzyka to dziedzina, w której bystry uczestnik konkursu może naprawdę zabłysnąć. Śledzenie lokalnych lokali, artystów przyjeżdżających do miasta lub pierwszych festiwali przynosi najłatwiejsze nagrody. Promotorzy są chętni do zapełnienia koncertów, a zorganizowanie konkursu jest prostym sposobem na wywołanie szumu wokół zespołu lub miejsca. Dodatkowo, zwycięzca konkursu może zachęcić kilku znajomych do wzięcia udziału w imprezie lub wydać pieniądze na alkohol lub artykuły promocyjne, co jest korzystne dla wszystkich zainteresowanych.

Zespoły i autorzy mogą również liczyć na to, że najłatwiej będzie im rozdawać różne rodzaje upominków, od tych do pobrania w formie cyfrowej, po podpisane egzemplarze książek czy muzyki. Upewnij się tylko, że jest to coś, co faktycznie chciałbyś posiadać.

Dobre kosmetyki samochodowe — jak znaleźć wysokiej jakości produkty?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *