Branża przemysłu motoryzacyjnego to ogrom miliardów złotych rocznie, a ten jej odłam skupiający się na modyfikacji samochodów w celu poprawy ich wydajności i / lub stylu zdaje się rozwijać najbardziej. Konsumenci w tej branży chcą, aby ich pojazd wyglądał niepowtarzalnie, a mimo że jest to rynek niszowy, konsumenci są pełni pasji i mają dużą wiedzę.
Wykorzystanie tego rynku poprzez otwarcie sklepu franczyzowego w branży motoryzacyjnej może przynieść owocne korzyści i w tym miejscu podkreśliliśmy kilka z nich, które należy rozważyć szykując swojego pomysłu na interes w branży motoryzacyjnej. Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć tutaj: Franczyza24h.pl.
Namiętni konsumenci
Jak wspomniano powyżej, konsumenci w tej niszy branży motoryzacyjnej są niesamowicie zapalonymi pasjonatami. Chcą, aby ich samochody działały lepiej i wyglądały lepiej niż typowy pojazd produkowany fabrycznie
Osiągają to, kupując produkty na rynku wtórnym i zwiększając ich osiągi samodzielnie lub profesjonalnie – i tutaj może być miejsce na Twoją franczyzę. Pamiętaj jednak, że Ci konsumenci mają dużą wiedzę na temat swoich samochodów, ale także szukają porad i zaleceń dotyczących produktów i usług. Właściciel marki franczyzowej jednak może czerpać ogromne korzyści z tej unikalnej grupy konsumenckiej.
Potencjał dochodowy
Jak stwierdziliśmy na wstępie, ten rynek w branży motoryzacyjnej to przemysł o ogromnej wartości. Większość tej sprzedaży (57,5%) pochodzi ze sprzedaży akcesoriów i produktów pozwalających na tuning samochodu. Obejmuje to rzeczy takie jak np. systemy audio czy car wrapping. I to właśnie jest godne uwagi dla potencjalnych właścicieli franczyzy, bowiem tylko 17% całej sprzedaży akcesoriów jest przechwytywane przez dealerów.
Pozostawia to 83% sprzedaży do przechwycenie rzez firmy takie jak te oferujące franczyzę w tym ujęciu – firmy, które mogą dostarczyć różnorodne produkty na rynku wtórnym, które nie są dostępne u dilerów. To właśnie te sklepy z akcesoriami posprzedażnymi są najlepiej przystosowane do zaspokajania dodatkowych potrzeb konsumentów.
Stabilność
Podczas ostatniej recesji przemysł motoryzacyjny jako całość bardzo ucierpiał. Olbrzymy w branży produkcyjnej musiały zostać wykupione przez rząd, a zaufanie konsumentów było na niezwykle niskim poziomie. Jednak rynek ulepszania samochodów w branży motoryzacyjnej pozostał względnie stabilny.
Podczas gdy w okresie recesji dochodziło do sprzedaży posprzedażnej, konsumenci chętnie dostosowywali wygląd swoich pojazdów samodzielnie. Wydaje się to sugerować, że właściciele franczyzy samochodowej, w szczególności ci, którzy zapewniają indywidualizację, zatrzymali znaczną część wydatków własnych klientów w tym okresie, co tylko wzrośnie wraz z postępującą poprawą gospodarki.
Struktura franczyzowa
Franczyzy motoryzacyjne są najlepiej przygotowane do skorzystania z wymienionych wcześniej korzyści w branży. Na przykład, wiele firm w franczyzie może pochwalić się niesamowitymi relacjami z najlepszymi producentami i dostawcami w branży. Dzięki temu możemy korzystać z detalicznych rynków motoryzacyjnych w konkurencyjnych cenach.
Polecamy:
– Części tuningowe – podrasuj swojego Mercedesa!
– Komu w Warszawie zlecić montaż sportowego tłumika?